Intervju med Gull-Britt Melvanius

P1010548

Efter 40 år i Staffanstorp flyttade Gull-Britt och hennes man i januari 2012 till Bjärred. Hon är socionom och har varit verksam som socialchef och stf kommundirektör i Staffanstorp. De senaste 8 åren har hon varit socialchef i Lomma kommun..

Varför blev det Bjärred?

Havet och naturen runt Bjärred kopplat med kunskap om Lomma kommuns omsorgsfrågor gjorde valet lätt. Lägg därtill att jag har mina barn och barnbarn nära.

Hur vill Du presentera Dig själv?

  • engagerad
  • positiv till min läggning
  • intresserad av samhällsfrågor.
  • bryr mig om människor
  • har ett stort socialt hjärta. 
  • har en stark drivkraft och vill komma in tidigt i processer när myndigheter vill göra förändringar.

Vad gör Du på fritiden?

Min man och jag spelar golf och är intresserade av vinprovning, går gärna på konserter och teater eller lyssnar till någon intressant föreläsning. Jag tycker om att laga spännande maträtter med matchning av rätt vin.

Gull-Britts roll i SPF:s styrelse är sekreterare.  Hon är också ledamot i Kommunala pensionärsrådet (KPR).